نظافت دندان سگ

برای جلوگیری از ابتلای سگ به بیماری‌های دهان و دندان باید برنامه‌ای منظم جهت مراقبت از آن داشت. از دهان سگ نباید بوی ناخوشایند استشمام شود و دارای ظاهری غیر طبیعی باشد. بی‌توجه‌ای به نظافت دندان‌های سگ می‌تواند باعث ایجاد عفونت‌های دهان، لثه، جرم و پلاک گرفتن دندان‌ها و انواع بیماری‌های دهان و دندان گردد.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
164 مشاهده شده 6 دقیقه مطالعه
نظافت دندان سگ

نظافت دندان سگ

 

با درود خدمت شما عزیزان و همراهان مجله و پت شاپ آنلاین کت داگ آنلاین

توجه شما عزیزان را به چند روش کاربردی برای تمیز کردن دندان سگ خود جلب میکنیم و امیدواریم که مفید واقع گردد در ضمن در انتها از شما عزیزان هم خواستاریم که روشها و تجربیات خود را با بقیه صاحبان حیوانات خانگی به اشتراک بگذارید.

باید بدانید که مراجعه به دامپزشک برای جرمگیری و تمیز کردن دندان سگ شما هزینه زیادی دارد ، حتی گاهی سگ شما باید بیهوش شود تا بتوان مشکل دندان و لثه های آن را برطرف کرد بنابر این با رعایت نکات زیر میتوانید به سگ خود و اقتصاد خود کمک نمایید.

 

روش های نگهداری از دندان های سگ ها


خمیر دندان مخصوص سگ ،بهترین روش استفاده از یک مسواک مخصوص و خمیر دندان مخصوص سگ می باشد که شما با تمیز کردن روزانه دندانهای سگ خود میتوانید از بروز مشکلات دهان و دندان در سگ خود پیشگیری کنید.


اسپری دندان سگ ،این اسپری ها مانع ایجاد پلاک بر روی دندان شده و از بوی بد دهان نیز جلوگیری میکنند

استفاده از رژیم غذایی سالم و طبیعی حاوی کلسیم و استفاده از مکمل های معدنی ویتامینه

استفاده از اسباب بازی های جویدنی یا به اصلاح دندانی که هم در کاهش غریزه حیوان برای گاز گرفتن و هم تمیزی دندانها کمک میکند.

استفاده از استخوان البته باید استخوان خام باشد و به اندازه ای بزرگ و سفت باشد که توسط حیوان خورده نشود. سعی کنید بر اساس جثه سگ خود یک استخوان برای او در نظر بگیرید. تا باعث انسداد در روده یا گلوی حیوان نشود.


روغن نارگیل باعث سلامت دندانها میشود و به صورت یک خمیر دندان طبیعی رفتار میکند در ضمن باعث بوی خوب دهان نیز میگردد برای اینکه بتوانید از این روش برای سلامتی دندان سگهای خود استفاده کنید یک هویج را از طول سوراخ کرده و مقداری روغن نارگیل داخل آن بریزید و در داخل فریزر قرار دهید و بعد آن را به سگ خود بدهید تا به نتیجه مورد نظر برسید.

استفاده از دستمال مخصوص تمیز کردن دندان سگ، اگر سگ شما برای مسواک زدن با شما همراهی نمیکند از این روش نیز میتوانید استفاده کنید.


نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری